Wist u dat? Wist u dat? Wist u dat?

Reacties uitgeschakeld voor Wist u dat? Wist u dat? Wist u dat?
  • de Weidebloembuurtvereniging met de gemeente praat over verduurzaming van woningen?
  • Het Rijk vraagt van gemeenten een wijkgerichte planning om “van het gas” af te gaan. Gemeente Lansingerland heeft de ambitie om al in 2019 zo’n planning en beleid te hebben.
  • De vereniging heeft het initiatief genomen om dit met de gemeente te bespreken, want de gemeente heeft al enkele projecten in andere wijken financieel gesteund.
  • Eind juli is het eerste gesprek geweest en de gemeente is positief dat de weidebloembuurtvereniging meedenkt. In oktober is het volgende gesprek en gaan we bespreken welke rol onze vereniging in het traject gaat hebben. Denk aan bijvoorbeeld of en hoe de vereniging inspraak heeft.
  • De vereniging dringt er bij de gemeente op aan dat zij duidelijk en tijdig met de bewoners communiceert, omdat het voor particulieren om grote investeringen kan gaan. Niemand wil investeringen doen die al snel achterhaald zijn.

Oproep:

Heeft u ervaring of bent u een deskundige op het gebied van nieuwe energiebronnen, dan horen we graag van u. Wilt u meer weten, neem dan contact op met het bestuur: weidebloembuurtvereniging@gmail.com